0885334625
Съдби на 33 оборота
Вземи линкСъдби на 33 оборота
Спомнете си какъв бум предизвика неотдавна едно рефренче "Летя с колата, нататък летя...", изтананикано от участник в реалити-шоу почти 40 години по-късно. Само шепа познавачи, които са слушали една плоча от 60-те, знаят, че това е песен, интерпретирана от модната тогава певица Нина Светославова. Ако медиите пускат повече българска музика от това особено, но интересно време, днес младите поппевци нямаше да представляват дърво без корен. Нямаше да избуи и един друг популярен напоследък жанр, с които за съжаление вече често се идентифицира страната ни в негативен план. Както, уви, наскоро дори показаха татковината, представена като клекалото на стара тоалетна. През 60-те България е политически враг на Запада, сателит на бившата държава гигант СССР, но не и кенефът на Европа. Художествената сфера тогава е под идеологически контрол (както всички останали сфери на обществения живот), но за много "произведения на културата", включително и в развлекателната песен, до днес все пак се говори като за образци. Родени в условията на непълна творческа свобода, мнозина от тях изразяват духовна и естетическа пълнота. Забавната музика не прави изключение. Най-интересното от биографиите на създателите на българската популярна музика през 60-те е втората крупна творба на журналиста Иван Георгиев след дебютната му книга "Една българска роза", в която разказва за драматичната съдба на голямата певица Паша Христова. В настоящето издание авторът доближава до читателя още имена от т. нар. българска естрада чрез техните човешки истории. През последните години Иван Георгиев сътрудничи на най-четения български седмичник "Уикенд", както и на БНТ по въпроси от неговата компетентност - следите, които оставят творците на българската забавна песен.
Оценете
Вашето име:Вашето мнение: Важно: HTML is not translated!
Рейтинг: Лош Добър
Въведете кода от картинката: